Tuesday, May 11, 2010

resipi puding cocktail (nyum nyum~~)

hari ni nana moooooody sangat2 tau...bkn sbb gado dgn cik abg or housemate tp tgh *tut tut*....kikiki paham ke tak *tut tut* tu ape??? haaaa kalo tak paham tu, buat2 paham la ye...bkn moody nk marah org, tp moody sbb duk tahan sakit perut ni adoiiiii~~~ sampai ble la nk baik, tiap2 bln cmni huk huk huk.....rase mcm nk pengsan pn ade td (eh, bkn da pengsan ke td? )....niat asalnye nk masak spageti kul 3 tapi duk mengerang atas katil lak smpai la kul 5.30....sbb ape ek nana rajin sgt nk masak memasak hari ni??? teka cpt, siapa dpt jwb hadiahnye ialah candle date dinner dgn cik nana hahahaha.....jeng jeng jeng....actly nana nk masak utk buah hati sbb hari ni bufday dia...saje la nk suh dia rasa air tgn aii ni yg suke pakai losyen kahkahkah...ok la, actly mlm tadi nana da siapkn satu menu iaitu agar-agar cocktail...mcm tau2 lak kn hari ni nk sakit perut? nsb baik agar2 ni dah siapkn mlm td so ringan la sket beban aii hari ni...resipi ni sgt simple n msti ramai yg tahu buat...jom layan je la~~~~



ni la rupa agar2 nye ble da siap...nampak sedap kn??? eh2 bkn nmpk je sedap tp mmg soodap~~ ewww puji diri sndiri nmpk *menyampah*





ni la bahan2 yg diperlukan....gula, fruit cocktail, agar2, dan susu cair (ni utk 20 org mkn)


  1. masak agar2 smpai cair (air tu agak2 la jgn smpai agar2 tu keras lak ble siap nnti)
  2. masukkn satu tin susu cair
  3. masukkan gula secukup rasa (aii x suke garam, sape2 nk letak garam pn blh ikut citarasa masing2 la ye)
  4. masukkan fruit cocktail dan kacau sehingga mendidih mcm dlm pic kt bawah ni ha
  5. lastly, tuang dlm bekas then sejukkan dlm peti (hias la sket atas agar2 tu dgn buah2)
~~~~~~~~~~SIAP~~~~~~~~~

7 comments:

malyna said...

wah sedapnya :DDD

suka gila makan pudding cocktail nih! huhu

areleaf said...

gsp,klu lu bace ni..gua nak macam ni jugak tau?

heart~ said...

woit remy..meh sini gua ajar gsp lu...gua jd special chef gsp mau??

FyZa said...

wow sdpnya..nyum3...;p

miss hav0c said...

kuah nya mana nana?

heart~ said...

kuahnye kn da taruk atas tu...x nmpk ek??? mung kna pakai spek ni mala...haha

MaryamJamilah said...

curik resepi. hohhoh..